ایران با هدف بررسی نامه اخیر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، کنفرانسی یک روزه برگزار می‌کند.

این کنفرانس 25 اسفند  (16 مارس) با عنوان «در جستجوی حقیقت» توسط دانشگاه تهران و با همکاری شبکه پرس تی‌وی در تهران برگزار خواهد شد.

این کنفرانس با حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

تازه ترین اخبار درباره این کنفرانس در حساب کاربری توییتر تحت عنوان myletter4u@ منتشر خواهد شد.

آیت الله خامنه‌ای در ماه ژانویه در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، از آنان خواست تا «درباره‌ی انگیزه‌های سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید... در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.»

ایشان در بخش‌هایی از این نامه می‌فرمایند: «سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه می‌گردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد.»

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: «شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولت‌های غربی با دیگر ملّت‌ها و فرهنگ‌های جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگ‌های اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌کنند.»

ایشان در پایان فرمودند: «این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.»

متن کامل نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را در اینجا بخوانید.

کنفرانس در جست و جوی حقیقت

لینک انگلیسی خبر جهت نشر در شبکه های اجتماعی