«بثینه شعبان» مشاور بشار اسد

جهان به‌سمت نگرش آیت‌الله خامنه‌ای تغییر جهت خواهد داد/ رهبر ایران دنیا را به‌دیده یک خانواده انسانی می‌نگرد

مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب از ایشان به‌عنوان رهبری فراتر از مرزهای جغرافیایی توصیف کرد و گفت: رهبر ایران به دنیا به‌دیده یک خانواده انسانی می‌نگرد.

«بثینه شعبان» مشاور بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غرب گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری بشردوست هستند و در سطح انسانی می‌اندیشند و ایشان آن‌گونه ــ که دولت‌های غربی در سطحی داخلی می‌اندیشند ــ نمی‌اندیشند زیرا یکی از نکاتی که ما در سوریه درباره آن احساس دل‌شکستگی می‌کنیم این است که وقتی کودکان و زنان ما شهید می‌شوند؛ هیچ محکومیت یا واکنشی در غرب نمی‌بینیم؛ گویی که جان شهروند منطقه ما و کشور ما با جان شهروند غرب مساوی نیست و این پاسخ مقام معظم رهبری به آنها می‌گوید که "ما بشردوست هستیم و بر انسانیتِ انسان تأکید داریم؛ هر جایی که باشند".

وی پیش بینی کرد که جریان مقاومت پیروز شده و جهان با تغییر نگاه و نگرش برتری‌جویانه استعماری غربی به‌سمت نگرش انسانی‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از آن سخن گفتند، تغییر خواهد کرد.(لینک مصاحبه)

 

عضو شورای نویسندگان و تحلیلگر روزنامه الاهرام:

پیام رهبر انقلاب نقش سران غرب در تروریسم را افشا کرد

«الهامی الملیجی» عضو شورای نویسندگان و تحلیلگران روزنامه الاهرام مصر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم معتقد است: نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان غرب، یک پیام واقعاً مهمی است و اهمیت آن در این است که از سوی یکی از مهم‌ترین رهبران معنوی جهان اسلام و در زمان مناسب و به‌موقع و پس از آن صادر شد که حوادث تروریستی در پایتخت‌های کشورهای غربی را شاهد بودیم و این حوادث نیز از سوی افرادی رخ داد که به‌دروغ خود را به اسلام نسبت می‌دهند در حالی که دین مبین اسلام از آنها مبرّاست (لینک مصاحبه)

رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان:

نامه رهبر انقلاب ایران در فضای "خفقان حاکم بر روابط غرب با اسلام" با اهمیت است

رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب در شرایطی منتشر شد که فضای خفقان‌آوری در غرب علیه اسلام شکل گرفته بود، گفت: این نامه کنجکاوی‌های مثبتی در غرب برانگیخت.

"محمود حیدر" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به دومین نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی گفت: جوانان قشر پویا و سرزنده هر جامعه‌ای هستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در نامه اخیر خود این قشر را مورد خطاب قرار داده است. در این نامه بر اصول انسانی، صلح، دوری کردن از خشونت، ضرورت شناخت اسلام و تمدن اسلامی تأکید شده است. بنده معتقدم این نامه در شرایطی به نگارش درآمده که فضای حاکم بر روابط غرب با اسلام بسیار تیره و تار است زیرا اقداماتی که تکفیری‌ها به نام اسلام در کشورهای عربی انجام می‌دهند، سبب شده است تا چهره‌ای خشن از اسلام در غرب ترسیم شود.(جزئیات بیشتر)

 

طلال عتریسی مدیر مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه لبنان

نامه رهبر انقلاب ایران پاشنه آشیل سیاست‌های غرب

مدیر مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه لبنان با بیان اینکه نامه رهبرمعظم انقلاب چهره واقعی اسلام را نشان داد ،گفت: این نامه در زمانی مناسب جوانان غربی را مخاطب قرار داد.

دکتر "طلال عتریسی" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به نامه رهبرمعظم انقلاب خطاب به جوانان غربی گفت: این نامه در زمانی مناسب جوانان غربی را مخاطب قرار داده است  امروزه غربی ها بخاطر عملیات های تروریستی درحالت بیم و نگرانی به سر می برند. رهبر انقلاب اسلامی ایران در نامه خود به جوانان غربی می خواهد بگوید عملیات گروه های تروریستی ربطی به اسلام ندارد بلکه اسلام الگوی دیگری برای زندگی بشریت معرفی کرده است. آیت الله خامنه ای در این نامه از جوانان غربی خواسته است که شناخت عمیقی از اسلام و تمدن اسلامی پیدا کنند. نکته مهم اینجاست نامه رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران چگونه منتشرخواهد شد آیا رسانه های غربی به شیوه مناسب این نامه را منتشر خواهند کرد؟ ممکن است این نامه در شبکه های اجتماعی غربی منتشر شود و از این طریق جوانان آمریکایی و اروپایی از مفاد آن اطلاع پیدا کنند و از آن تاثیر بپذیرند.

"امین حطیط"  ژنرال بازنشسته ارتش لبنان:

نامه امام خامنه‌ای در ایجاد فضای گفتگو بین ملت‌ها بسیار موثر است

کارشناس مسائل راهبردی لبنان تاکید کرد نامه امام خامنه‌ای به جوانان غربی می‌تواند به اهداف والای ایشان از جمله خدمت رسانی به امنیت عمومی جامعه اسلام و حاکم کردن فضای گفتگو و همکاری میان ملت‌ها بر اساس احترام متقابل کمک شایانی کند.

"امین حطیط" کارشناس مسائل استراتژیک لبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نامه دوم امام خامنه ای به جوانان غربی را بسیار پر اهمیت دانسته و در این خصوص گفت: به نظر من وضعیت کنونی اروپا باعث می‌شود تا جوانان اروپایی به دنبال شناخت منابع خطر و منابع مبازره با این خطر باشند، جوانان اروپایی هم اکنون توجه بیشتری به حوادث روی داده در شرق دارند به خصوص که شرق به دو گروه تقسیم شده است، گروهی که تروریسم را تولید کرده و از آن پشتیبانی می‌کند و آن را به کشورهای اروپایی صادر می‌کند، در مقابل نیز گروه دیگری وجود دارد که قربانی تروریسم هستند. ( لینک مصاحبه)

سردبیر روزنامه صوت البغداد:

نامه رهبر انقلاب ایران باعث «تحول چشمگیری» در جهان غرب می‌شود

سردبیر روزنامه صوت البغداد تأکید کرد در صورتی که نامه مقام معظم رهبری به‌طور صحیح منتشر شده و جامعه هدف قرائت صحیحی از آن داشته باشند باعث بروز تحول چشمگیری خواهد شد.

"عادل العرداوی" سردبیر روزنامه صوت البغداد عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نامه امام خامنه‌ای به جوانان غربی را گام مهمی در شناساندن چهره حقیقی اسلام به غرب دانسته گفت: بدون شک نامه مقام معظم رهبری با محتوای بسیار پربار خود جوانان اروپایی را به شناخت دین اسلام به‌عنوان دین محبت و صلح دعوت می‌کند، این نامه از سوی یکی از بزرگترین علمای اسلام و رهبر جمهوری اسلامی ایران و یک شخصیت متفکر و نویسنده نوشته شده است. هم اکنون آیت الله خامنه‌ای رهبری مسلمانان جهان را به‌عهده دارد و ازاین‌رو این نامه را برای روشن کردن افکار جوانان غربی نوشته‌اند. (لینک مصاحبه)

اهمیت نامه رهبر معظم انقلاب از دیدگاه شخصیت‌های سوری

شخصیت‌های سیاسی و دینی در سوریه تاکید کرد که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب نقش واقعی را در شناخت جامعه غرب از اسلام اصیل ایفا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شخصیت‌های سیاسی و دینی سوریه گفتند که نامه رهبر انقلاب ایران نقش واقعی را در قرار دادن اسلام در جایگاه درست و صحیح خود و شناخت جامعه غرب از اسلام اصیل ایفا خواهد کرد.

منبع: تسنیم