نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری جهالت را منشا خشونت طلبی دانست و گفت: در حالی که عده ای در جهان غرب به دنبال اسلام هراسی و تحقیر ارزش های اسلامی هستند، نامه رهبر معظم انقلاب جوانان را به اندیشیدن واداشته و آگاهی بخش است.

مولوی علی احمد سلامی افزود: اندیشیدن، انسان را متوجه خطاهای خود کرده و باعث می شود فرد راه صواب را اختیار کند که نامه روشنگرانه رهبری در جهت توجه جوانان غربی به انتخاب راه درست بوده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: برجسته ترین نکته ای که در این نامه می توان گفت خیلی با ارزش و به نفع جوانان غربی بوده و هست، حفظ خیرخواهی معظم له نسبت به هدایت جوانان است.
سلامی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که کسی شب را به صبح رسانده و اهتمامی به حل مشکلات انسان ها نداشته باشد از ما نیست، افزود: شان مسلمان و مومن کامل این است که برای اصلاح خود و دیگران بیندیشد و در فکر این باشد که کشتی از غرق شدن نجات یابد و نه این که تنها خودش را نجات دهد.

وی اظهار کرد: بنابراین در طول تاریخ انسان های مصلح و کسانی که برای انسانیت می اندیشیدند همیشه در صدد اصلاح دیگران برآمدند و تلاش و سعی و توان جسمی و فکری خود را به این سمت معطوف کردند که نوع بشر را هدایت کنند و این یکی از امتیازها و شاخص های بارز انسان های والا و ارزشمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص خشونت گرایی در غرب هم گفت: اولین و اصلی ترین عامل خشونت گرایی جهالت است؛ نداشتن نگاه وسیع، جهانی فکر نکردن و تنها به منافع خود اندیشیدن، عامل موثری در خشونت طلبی است.

سلامی افزود: عامل دوم خشونت این است که خشونت، خشونت به بار می آورد؛ وقتی یک طرف می بیند طرف مقابل افراطی گری می کند، تحریک می شود و خود را در همان سطح قرار می دهد؛ اینجاست که می بینیم اسلام خشونت را همواره محکوم کرده و به این که انسان اعتدال را در همه چیز اختیار کند ترغیب و تشویق کرده است.
 

 

** از دیدگاه اسلام خشونت محکوم است

 

این روحانی اهل سنت ادامه داد: قرآن کریم به امت اسلامی می فرماید که شما امت معتدلی هستید و از این حیث و از دیدگاه اسلام خشونت محکوم است، انسان های افراطی که به نام اسلام خشونت گرایی می کنند طرف مقابل را به خشونت وا می دارند.

سلامی در مورد تاثیرات نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: دعوت شغل انبیا بوده و خداوند انبیا را برای دعوت فرستاده است و قهرا دعوت در کوتاه مدت و طولانی مدت تاثیر خود را می گذارد، در کوتاه مدت فرد را آگاه و وادار به اندیشیدن می کند و این یک مرحله از هدایت است.

وی افزود: وقتی فردی به جریانی می اندیشد، طبیعی است که این اندیشه او را وادار به واکاوی و تحقیق می کند و این نامه در دراز مدت به طور قطعی تاثیر خواهد گذاشت.

دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی در هشتم آذرماه و در پی بروز حوادث تروریستی در پاریس منتشر شد.

منبع: ایرنا