هشتم آذرماه سال 1394 بود که نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان در کشورهای غربی منتشر شد و بر خروجی خبرگزاری های مختلف اعم از داخلی و خارجی قرار گرفت. در همان زمان بود که افراد و گروه های مختلف به اشکال و روش های متنوع برای انتشار این نامه مهم و رساندن آن به مخاطبان اصلی اش تلاش خود را آغاز کردند. بازار ایمیل زدن، تویت فرستادن، ارسالهای انبوه در فیس بوک و سایر شبکه های مجازی داغ داغ بود و هرکس هر قدر که در توان داشت برای رساندن پیام ولی امر مسلمین جهان به مخاطبانش تلاش می کرد؛ مخاطبانی که شاید امپراتوری رسانه ای غرب مانع از رسیدن نامه به آنها می شد. در این میانه وبلاگ نیز کارهای آموزشی را به عهده گرفته بود و با کمک فعالان فضای مجازی روش های ساخت اکانت در این شبکه ها و ارسال پیام را آموزش می داد. ایام خوبی بود ولی متاسفانه این شور و هیجان مسؤلانه مدتی بعد فروکش کرد.
درباره دلایل کاهش انگیزه هاحرف زیاد است شاید مهمترین دلیل این بود که برخی از ما پیام رهبرمان را در حد یک نامه عادی دیده بودیم و حالا که به زعم خودمان آن را به دست مخاطبش رسانده ایم کار تمام شده است. ولی در این میانه بودند، هستند و انشاءالله خواهند بود جوانانی که گرفتار این نگاه سطحی نشدند و معتقد بودند ماجرا فقط یک نامه نیست بلکه خیلی فراتر از آن است.
از نگاه این جوانان پرشور و مسئولیت پذیر نامه رهبری به لحاظ محتوایی گامی بلند در تبیین نگاه تمدنی ایشان در راستای آرمان های بلند انقلاب اسلامی است و به لحاظ ابزاری شروعی برای تلاش جریان حزب الله در جهت رها شدن از انفعال در برابر امپراتوری رسانه ای غرب است. نامه، رمز شروع حرکت در چنین مسیری بود و ثمره تداوم این مسیر در بیداری اسلامی و تشکیل هسته های آگاهی بخش جوانان در دل جامعه غربی متصور است، انشاءالله.
یکی از گروه هایی که با چنین تفکری چند روز بعد از انتشار این پیام مهم فعالیت خود را آغاز کرد و پس از نزدیک به یک سال از شروع فعالیتش همچنان با همان شور و شعور روزهای اول به فعالیت خود ادامه میدهد گروه «جنبش دانشجویی نشر نامه رهبری» است. دانشجویان و جوانان پرشور این گروه که در گروهی تلگرامی به همین نام جمع شده‌اند در نظر دارند تا با انجام فعالیتی گسترده در ایام اربعین سال 95 و با استفاده از ظرفیت های کم نظیری که در آن وجود دارد گامی بلند در جهت رسیدن به اهدافشان بردارند.

مرتبط شدن با جوانانی که به رغم زندگی کردن در جوامع غربی، هرگز تحت تاثیر تبلیغات منفی امپراتوری رسانه ای غرب قرار نگرفته اند و با عشقی زاید الوصف به امام حسین (ع) و به نیت زیارت تربت پاک آن امام، خانه و کاشانه خود را رها کرده اند، فرصت کم نظیری است که به عنایت سید الشهدا ایجاد شده است و باید از این فرصت کمال استفاده را کرد. این جوانان زائر همکارانی مفید و همراهانی مؤثر در رساندن پیام نامه به مخاطبان اصلی اش هستند و شاید فقط در این بازه زمانی خاص بتوان با آنها ملاقات کرد و برای همکاری ترغیبشان نمود. برادران و خواهران گروه جنبش دانشجویی در استفاده از این فرصت مصمم هستند و در عین حال دستان همه بزرگوارانی را که بتوانند در این مسیر کمک بکنند به گرمی می فشارند. کمک های فکری و معنوی همیشه لازم است اما از آنجا که جنبش دانشجویی نشر نامه رهبری، گروهی دانشجویی است و منبع مالی خاصی برای تامین هزینه‌های خود ندارد نیاز به کمک مالی قدری بیشتر احساس میشود. این کمکهای مالی برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی مربوط فعالیت، چاپ پوسترهای طراحی شده، تهیه بسته های فرهنگی برای زائران اروپایی-امریکایی اربعین و سایر هزینه های جانبی استفاده خواهد شد. بزرگوارانی که تمایل به کمک دارند می توانند درگروه تلگرامی جنبش عضو شوند و اعلام آمادگی کنند و یا با شماره 09905339146 (آقای طالبی آهویی) تماس بگیرند.

برای عضویت گروه تلگرامی جنبش دانشجویی نشر نامه رهبری اینجا کلیک کنید