یکی از مسائلی که بسیاری از دوستان مسلط به زبانهای مختلف این روزها برای من ارسال میکردند، این بود که "من به زبان انگلیسی(اسپانیایی/روسی/فرانسوی/...) مسلط هستم؛ اکانت شبکه اجتماعی ندارم؛ و تجربه ای هم در این زمینه ندارم؛ چه کمکی برای جنبش می توانم انجام دهم؟"

قبل از پاسخ به سوال اصلی، باید یک نکته را به طور عمومی اعلام کنم: به طور کلی، برای کمک به جنبش، 2 راه عمده پیش روی هر یک از ما قرار دارد؛ اول حضور در اجتماعات مجازی در فضای داخلی کشور با هدف تبلیغ این جنبش و پیوستن سایرین به این حرکت! و راه دوم، انجام فعالیت به زبان های خارجه با هدف نشر محتوای نامه و همچنین محتوای قرآنی در فضای خارج از کشور و در واقع مرتبط شدن با جوانان خارجی مخاطب این نامه!(برای مشاهده متن کامل، بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)

letter4u-blogers


پیشنهاد اول من این است که اگر به هر یک از زبان های خارجه تسلط دارید، قبل از هر چیز سعی کنید راه دوم را انتخاب کنید؛ مؤکداً باید بگویم اولویت با نشر محتوایی است به شکل الگویی که در ادامه گفته می شود!

و اما پاسخ سوال مطرح شده در عنوان اصلی این مطلب، که توسط یکی از کاربران فعال در جنبش برای من ارسال شده:

"من به زبان انگلیسی(اسپانیایی/روسی/فرانسوی/...) مسلط هستم؛ اکانت شبکه اجتماعی ندارم؛ و تجربه ای هم در این زمینه ندارم؛ چه کمکی برای جنبش می توانم انجام دهم؟"

اولین پاسخ این است که از طریق وبلاگ ها اقدام نمایید.

یکی از مهمترین کارها ، شناسایی وبلاگ فعال سیاسی و یا تخصیص موضوعی در اروپا و آمریکاست. چون وبلاگ در واقع هویت فرد شناخته می شود و فرد احساس تعلق و مالکیت بیشتری نسبت به وبلاگش دارد تا پروفایل ها در شبکه های اجتماعی.
معمولا افراد فعال، وبلاگ را پایه فعالیت خود در فضای مجازی قرار می دهند و پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی را به وبلاگ خود وصل میکنند.
بنابراین نوع مواجهه با این افراد باید از نوع خطاب کردن نام شخص در ابتدای پیام باشد:
مثلا پیغام مورد نظر را با خطاب کردن نام وی در قسمت کامنت ها و یا در صورت وجود ایمیلش برای او ارسال کنیم و حتی الامکان یک راه ارتباطی هم برای او بگذاریم که بتواند با ما ارتباط بگیرد.
سعی کنید در صورت تمایل شخص برای برقراری ارتباط شما هم تمایل نشان داده و حتما ارتباط خود را با او ادامه دهید.

مساله: ممکن است این کار نسبت به کار در شبکه های اجتماعی زمان بر باشد. چون باید هر وبلاگ را شناسایی کرده و دعوت نامه را به نام شخص مورد نظر ارسال کنیم.
اما مهمترین مزیت این طرح این است که شخص می فهمد این پیام از نوع پیام های تبلیغاتی نیست و با دیدن نام خود، توجهش جلب شده و ایمیل و یا کامنت خود را می خواند و مطمئن می شود که یک شخص واقعی این نامه را فرستاده نه یک نرم افزار اسمپر!
سعی کنید در یکی از سرویس های بلاگ جهانی برای خود وبلاگ درست کنید.(مثل بلاگر و یا وردپرس)
در وبلاگ خود پوستر ها و تولیدات چند رسانه ای در مورد پیام حضرت آقا را قرار دهید تا وقتی به وبلاگ شما مراجعه می کنند وبلاگی غنی داشته باشید.
نوع پیام:
به قسمت کامنت وبلاگ شخص مخاطب رفته و نام او را به همراه پیام وارد کنید:
مثلا:
hello mr.jack smith , letter foy you if you`re looking for the truth
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America


در پایان هم لینک وبلاگ خود یا سایت حضرت آقا را قرار دهید تا مخاطب به یک هویت مخصوص وارد شود.
(ترجیحا لینکی را قرار دهید که شخص ابتدا با یک پوستر یا بریده هایی از پیام مواجه شود. یعنی مستقیم متن اصلی نامه را در معرض دید او قرار ندهید. اما حتما متن اصلی نامه در وبلاگ یا منبع شما باشد.)
نکات خیلی مهم:
به تاریخ های به روز رسانی وبلاگ مخاطب خود حتما دقت کنید که وبلاگی فعال باشد و آخرین مطالب وبلاگ مورد نظر، مربوط به تاریخ های نزدیک به زمان حال باشد.
سعی کنید از دادن لینک یک صفحه در شبکه ی اجتماعی پرهیز کنید. چون ممکن است مخاطب شما، پیام را تبلیغاتی تلقی کرده و وارد نشود.
پیام های مختلف آماده کنید و فقط با یک پیام برای همه افراد متن در کامنت نفرستید.

*اگر برای بحث های احتمالی، نیاز به منبع دارید، کتاب ذیل، حاوی محتواهای مناسبی برای استدلال شما در موضوعات مختلف است؛ این کتاب دارای فهرست موضوعی مناسبی است و مطالب محتوای آن هم، مورد تأیید است: This is Islam
نویسنده ی این کتاب، آقای دکتر قدیری ابیانه هستند که در مطالب قبلی، با ایشان مصاحبه ای انجام دادیم و طی این مصاحبه، ایشان پیشنهادات بسیار خوبی برای بحث و گفتگو با جوانان اروپایی ارائه کرده اند: مصاحبه با دکتر قدیری
** سعی کنید فقط به منابع معتبر مراجعه کنید؛ سعی ما هم بر این است که این منابع را در اسرع وقت برای شما معرفی کنیم؛ در حال حاضر، کتاب ذکر شده، برای این مسئله می تواند مورد استفاده تان قرار بگیرد.

فإن حزب الله هم الغالبون...