به گزارش دفتر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب، اسقف شهر ری یکا کرواسی نیز با دریافت ترجمه پیام رهبری در نامه ای به سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در زاگرب از این نامه زیبا تشکر کرد و نوشت: تمام آن را مطالعه کردم و به دیگران هم توصیه کردم که آن را مطالعه کنند.


وی همچنین افزود: در تدریس این هفته خود برای دانشجویان آن را خواهم خواند و تشریح و تبیین خواهم کرد. این نامه در خصوص مسایل جهانی و بحران های منطقه ای حایز اهمیت است. همچنین نشان دهنده اعتماد رهبر ایران به جوانان هم در جهان اسلام و هم در جهان غرب است.
اسقف این شهر در کرواسی نوشت: اعتقاد بنده این است که باید از پیش داوری های غلط نسبت به اسلام رها شویم و این را باور کنیم و به دیگران نیز بباورانیم که این مطالبی که در رسانه ها در خصوص اسلام و ایران نوشته و یا گفته می شوند صحیح نیست و بلکه تبلیغات دروغ قدرت های بزرگ است.
'لامیا علیلی' معلم مدرسه اسلامی شهر زاگرب نیز در این خصوص با پیام تشکر آمیز از سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در کرواسی نوشت: از شما برای ارسال نامه آیت الله خامنه ای تشکر می کنم. این نامه ارزشمند و شایسته تمجید است و محتوای بیان شده قابل تامل می باشد و این جملات که مخاطب آن جوانان هستند ارزشمند هستند.
مولودی ارسلانی مدیر مدرسه اسلامی زاگرب نیز در این رابطه همچنین در پیام خود به سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کرواسی بابت ارسال نامه مقام معظم رهبری، ضمن قدردانی، محتوای پیام مقام معظم رهبری را بسیار ارزشمند توصیف کرد.
در همین حال برخی از روزنامه ها و وب سایت های خبری در کرواسی در چند روز گذشته بخش هایی را از پیام مقام معظم رهبری منتشر و در وب سایت ها انعکاس دادند.
'یوتارنی لیست' روزنامه چاپ زاگرب نیز با عنوان اینکه آیت الله خامنه ای: نبایستی تروریسم را به بد و خوب تقسیم کرد، نوشت که رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به جوانان در غرب و اروپا به انتقاد از غرب پرداخته و گفتند ، تحمیل فرهنگ غربی به دیگران هم ترور محسوب می شود.
این روزنامه در ادامه به نقل از پیام مقام معظم رهبری افزود: غرب ده ها سال است که عملیات نظامی علیه مسلمانان را هدایت می کند. تروریسم را نبایستی به خوب و بد تقسیم نمود و ریشه های آن را در جایی دیگر جستجو نکرد.

منبع: ایرنا