تنها مفهومی که تروریسم به ذهن من متبادر می کند، اسرائیل است./ البته که تروریسم درد مشترک بین همه بشریت است؛ بزرگ‌ترین تروریست‌ها همCIA ، MOSSAD و MI5 و دولت‌های آمریکا، اسرائیل و بریتانیا هستند.

«انریکو گیلر»، مهندس ایتالیایی و فعال حامی فلسطین و «جو کارلوس» فعال سوئیسی و کارمند بخش امنیتی یک شرکت خصوصی از جمله جوانانی هستند که خبرنگاران سایت جبهه جهانی مستضعفین طی روزهای اخیر با آنان درباره نامه رهبری گفتگو کرده‌اند.

در ادامه بخشی از این دو مصاحبه را مشاهده می‌کنید:

mwfpress: نظر شما در باره محتوای نامه رهبر ایران به جوانان غربی چیست؟
Joao Carlos: به نظر من تروریسم یک مشکل آشکار است. تنها مفهومی که تروریسم به ذهن من متبادر می کند، اسرائیل است.
نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و یهودی‌ستیزی در هر جای دنیا جنایت محسوب می‌شود به همین دلیل هیچ انسان آگاهی نفرت و خشم را قبول ندارند. اگر حادثه پاریس غم‌انگیز بود، رنج و مصیبت فلسطینیان نیز غم‌انگیز است.
آنان حق دارند به کشورشان باز گردند. صهیونیست‌ها که خود را انسان‌های برگزیده معرفی می‌کنند همه انسان‌های دیگر به جز خودشان را نژادپرست، ضد یهود و دشمن معرفی می‌کنند.


mwfpress: نظر شما درباره اشاره این نامه به تقسیم‌بندی "تروریسم خوب" و "تروریسم بد" از سوی غربی‌ها چیست؟
Joao Carlos: تنفر در دنیا توسط صهیونیست‌ها ایجاد شده است و این‌ها هستند که هر طور بخواهند آن را اخلاقی و یا غیر اخلاقی توصیف می‌کنند. همین رویکرد باعث رخ دادن حوادث تلخ پاریس شد.


mwfpress: نظر شما درباره "درد مشترکی" که رهبر ایران در نامه خود به جوانان غربی به آن اشاره کرده‌اند چیست؟
Enrico Geiler: البته که تروریسم درد مشترک بین همه بشریت است. بزرگ‌ترین تروریست‌ها همCIA ، MOSSAD و MI5 و دولت‌های آمریکا، اسرائیل و بریتانیا هستند.


mwfpress: چرا رنج و درد مردم فلسطین که سال‌هاست با خطرناک‌ترین نوع تروریسم مواجه هستند، در رسانه‌های غربی سانسور می‌شود، اما حملات تروریستی پاریس مورد پوشش خبری وسیعی قرار می‌گیرد؟
Enrico Geiler: رسانه‌های غربی برده سازمان‌های مخفی صهیونیستی هستند و تنها ذهن مردم را به نفع خود شستشو می‌دهند.


mwfpress: کشورهای غربی به جای مقابله اساسی با داعش به چه دلیل تنها به حملات غیرمؤثر هوایی اکتفا کرده‌اند؟
Enrico Geiler: راز ترکیه در همکاری اقتصادی با داعش برای جهان فاش شده است. آنها می‌خواهند از طریق مداخله نظامی در سوریه با روسیه که عملا با تروریست‌های داعش مبارزه می‌کنند مقابله کنند و از شکست نیروهای تروریستی جلوگیری کنند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین