شیخ احمد الصالحی در خصوص فعالیت جامعه وعاظ عراقی گفت: جمعیت وعاظ عراق از سال ۲۰۱۴ میلادی و با هدف ایجاد هماهنگی میان خطبا و وعاظ این کشور اعلام موجودیت کرده و در تمامی استان ها و مناطق عراق شعبه دارد.

وی ادامه داد: هدف ما انتقال صحیح تعالیم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مخاطبان است. در این خصوص لازم است میان وعاظ عراقی هماهنگی لازم وجود داشته باشد. خصوصا در ماه های عزای اهل بیت و در ایامی مانند فاطمیه، محرم و صفر این موضوع بیشتر به چشم می آید.

عضو ارشد جامعه وعاظ عراقی در خصوص مراسم اربعین امسال اظهار داشت: مراسم اربعین امسال بی نظیر بود. در مراسم اربعین فقط ما همدلی و وحدت میان شیعیان را می بینیم. در مراسم حج بارها شاهد هستیم که چه برخوردهای ناشایستی از سوی کسانی که خود را خادم الحرمین می خوانند با مسلمانان صورت می گیرد اما در مراسم اربعین ما فقط همدلی و برادری می بینیم.

وی تاکید کرد: مراسم اربعین مراسمی است که مثل و مانندی در تاریخ ندارد. اربعین در تاریخ بشریت یک استثناست. امسال نیز شاهد بودیم که مراسم اربعین با نظم و همدلی و برادری برگزار شد.

شیخ احمد الصالحی در خصوص نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران جانشین بر حق امام خمینی (ره) و شاگرد بزرگ مکتب امیرالمومنین(ع) است. ایشان یک مصلح بزرگ است و به مانند یک پدر در صدد اصلاح دیدگاه جوانان اروپایی نسبت به دین مبین اسلام است. این نامه، آن هم در مقطع و برهه فعلی مهم و متن آن نیز بسیار عمیق است که به درستی دست دشمنان و خائنین به اسلام را رو کرد.

منبع: مهر