خانم "لطیفه بارنت" استاد ریاضیات در کالج مونتگومری آمریکا، درباره نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: من معتقدم که این یک رخداد شگفت انگیز است که رهبر عالی مسلمانان به ارتباط با جوانان در جهان بپردازد. برای مردم بسیار مهم است که پیام صحیح اسلام را از کسانی که هوشیار و مطلع هستند دریافت کنند.

وی افزود: مردم در غرب با موضوعات زیادی مواجه هستند که باید با کمک آموزه‌های اسلامی تصحیح شوند اما متأسفانه در این زمینه منابع نوشتاری اسلامی مناسب برای کمک به این مردم وجود ندارد. همین موضوع اهمیت حفظ ارتباط مستقیم سران اسلامی با جهان غرب را ضروری نشان می‌دهد.

در همین زمینه، ایده آیت‌الله خامنه‌ای برای مخاطب قرار دادن جوانان در غرب بسیار عالی بوده است. این فرصتی به شمار می‌آید که اسلام را به بسیاری از کسانی که اطلاعی از آن ندارند معرفی کند. به‌طور کلی، مردم در تصمیم رفتارها و عقاید خود به‌صورت انقباضی عمل می‌کنند و این نامناسب است که گمان شود که این رویکرد می‌تواند قلب‌ها و فکرهای زیادی را تغییر دهد.

لطیفه بارنت اضافه کرد: در این شیوه ارسال نامه که در زمان اوضاع هرج و مرج در کشورهای اسلامی است، جوانان غربی می‌توانند پیام صلح اسلام را دریافت کرده و در عین حال به حل مشکلاتی که آنها در زندگی روزمره با آن مواجه هستند پرداخته و به ایجاد رابطه با سران اسلام بپردازند. به‌علاوه در هر پیام جوانان پاسخ سؤالات خود را دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم